Sista seriematchen, snyft

Nu är detta årets innebandy säsong slut och jag tänkte samla mina tankar om detta i just detta inlägg, klyftigt va?
I helhet har jag gillat säsongen starkt förutom att vi har förlorat så sjukt mycket. Fast på något sätt fast att jag är så dålig förlorare tycket det varit roligt för det mesta. Att börja i div 2 med en helt ny kombination av spelare och tränare trodde jag skulle vara svårare än vad det varit. Hur vi har kunnat få en bra lagkänsla och gemenskap på så kort tid beror mycket på spelarna men framför allt vissa som verkligen peppat, kämpat och verkligen gett allt både på och av plan. De är verkligen dem som fått mig att trivas så bra bland människor jag knappt kände i börja.
.
Så som lag har jag verkligen trivts och även som egen individ tycker jag att jag har utvecklats bara till det bättre. Men jag har fortfarande mycket kvar att jobba på. Så fast att det inte gått så bra för laget så tycker jag det gått bra för mig och det är nog därför jag inte tappat intresset och gått ner mig helt av alla förluster.
.
Att komma från ett F16lag som vunnit serien två år i rad och vi vann det mesta (oj, lite skryt från min sida) till att förlora nästan allt är en väldigt stor kontrast. Men nu har även jag vant mig vid detta men är verkligen super glad över att jag fått spela med Dj18 som det gått bra för både i SM och Gothia.
.
Där har varit stunder då jag varit på botten, speciellt eftersom jag är rätt dramatisk så. Första gången jag blev bänkad en hel match var jag så arg att det nästan kom tårar. Jag bestämde mig för att sluta och aldrig mer spela innebandy, ja jag sa jag var överdramatisk, men sån tur så fortsatte jag ändå. Andra gången jag var bred att sluta var efter att förlorat mycket och vi även förlorat mot palmstaden för andra gången kändes mitt innebandyspelande över. Jag var verkligen på botten och kände att innebandy var bajs. Men den känslan gick över efter lite förändring och vinster.
.
Sista halvan av säsongen har för mig varit den bästa. Vi blev bara bättre och bättre i div 2 och kämpade verkligen för att få våra poäng men lyckades inte riktigt. Men lagkänslan var verkligen på topp och jag trivdes verkligen med de laget. Matchen mot Landskrona var en match som jag tyckte vi visade allt vi hade. Sen kom "den stora förändringen" som skadade runt på alla spelarna och gjorde så jag hamnade i div1 med den yngre delen av vår trupp. Så med kluven känsla för detta går jag in och ska vissa att jag inte är så dålig. Och om jag får säga det själv så tyckte jag att jag visade det. Jag har verkligen gett allt jag kan.
.
Så fast vi förlorat med tvåsiffrigt nästan varje match så har vi ändå hållit våra huvuden högt och kämpat på. Måste verkligen säga att jag stormtrivs i detta laget och hade velat spela några matcher till. Jo visst är det DM kvar men jag tycker att serien är alldeles för kort. Jag gillar att spela med tjejer i nästan min egen ålder och framför allt att vi unga har lätt att anpassa oss och ändra oss efter varandra. Jag tycker att vi har samman svetsat oss bra fast vi inte spelat speciellt mycket tillsammans och verkligen fått ihop ett lag som bara kan bli bättre och bättre. Jag hoppas jag får spela med så många som möjligt nästa säsong också.
.
Som sagt tycker jag att jag utvecklas väldigt mycket detta året som spelare och som lagspelare framför allt. Att kunna lite ännu mer på mina lagkamrater och på mig själv har gjort mig till en säkrare spelare och klokare. Att kunna göra rätt val i rätt situationer och spela tillsamman och inte en för en har gjort mig till en bättre spelare. Det är framför allt matcherna som har utvecklat mig, jag har fått spela mycket denna säsongen i olika serier mot oftast mycket bra motstånd och det har tvingat mig att bli bättre.
.
Jag har verkligen haft kul hela denna säsongen men framför allt med det sista laget. Att få lära känna andra människor som har samma passion för innebandy och ännu större tycker jag verkligen har varit toppen. Så nu är det bara att blicka framåt till nästa säsong och se var den har att erbjuda. Jag kommer att stanna kvar i samma förening eftersom jag trivs fast allt krångel och spelar för jag tycker det är kul inget annat. Jag hoppas på fler vinster och en massa skoj och att jag kommer utvecklas ännu mer.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skönt att det är slut så jag slipper skjutsa dig fram och tilbak över Sverige!

2010-02-28 @ 09:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0