Påverkan,

Vi alla påverkas av varandra varje dag, både med stor och liten påverkan. Var enda handling vi gör är påverkad av andra och på verkar alla runt om kring. Vi alla lär oss av varandra och får insikt om hur det är att leva som kanske just dig. Då blir det automatisk påverkan om vill vi vara som du eller inte. Alltså förändras vi på grund av allt du gör. Men blir jag blir ju inte påverkad av alla människor lika mycket. Vad beror det på då? Jag tycker vi alla borde bli lika mycket påverkade av varandra men så är det ju inte. En människa jag träffat en gång i livet kan påverka en jätte mycket medan en annan jag träffar varje dag inta alls har samma påverkan. Det är väl så att vissa personer drar man sig åt mer av än andra.
.
Men hur ska jag då kunna vara mig själv om jag hela tiden påverkas av andra?
Genom all påverkan av andra formas vi till vårt eget jag. Varje människa formar och påverkar mig till något bättre. Alla människor jag träffar vill förändra mig och förbättre mig. De flesta tror jag vill förbättra mig men det finns säkert folk som vill påverka mig så jag gör "fel" val. Jag tror det är Gud som formar mig genom människorna jag träffar, att det är han som stor bakom varenda påverkan som sker på mig. Han har en baktanke med varenda förändring som sker av mig och jag formas då sakta till den människa jag ska vara.
.
Många ser detta med påverkan som negativt, att man inte ska påverkas av andra för då är man inte längre sig själv. Men som ni säkert förstått så tror inte jag så. Utan att påverkan är något positivt som oftast bara förbättrar mig.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Och efter allt du skrivit så tror du att man har något och säga? Typ du har sagt allt som finns att säga :)

Kan inte säga något annat än att du har sjukt bra texter som ingen kan knäcka! X'D

Smartis yaaaay

Läli

2010-02-18 @ 09:35:35
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0