life will go on.

Hela världen går inte under om det inte blir som det ska eller vill. Varje liten sak kommer inte förända allt i livet men visst är var enda handling viktig. Men man måste förstå att det är okej att göra misstag och få mer än en chans. Man får försöka flera gånger kanske för att lyckas, men det är okej så länge man gör sitt bästa.
.
Och jag vet att det är något jag själv behöver jobba med mycket och att allt jag gör inte kan bli perfekt för jag är ju inte perfekt själv. Men när jag har så höga krav på mig själv är det svårt att inse att jag ska vara nöjd när jag gör mig bästa. Jag måste inse att allt hänger inte på ett prov eller en match eller någon speciell händelse. Allt går inte under om jag misslyckas en gång och det är det jag måste lära mig, att det är accepterat att misslyckas. Så länge man lär sig någonting av det och har en vilja att det ska bli bättre nästa gång.
.
Ingen kan göra allt och det är därför vi är bra på olika saker för att komplitera varandra. Att vara bäst är såklart det de flesta strävar mot, själv vill jag bäst i allt men vi alla måste inse att det finns ofta människor som är bättre än en själv. Men bara för det gör det inte att man själv är dålig,
.
Många, speciellt jag, jämför sig med andra och också allt för ofta med människor som är bättre än en själv. Men det är mycket bättre om man jämför med sina egna prestationer för då kommer man se en förbättring. Man måste även acceptera sina svagheter, dem måste man leva med och jobba på. För när man har accepterat sina svagheter är det lättare att se alla ens bra sidor.
.
Jag vet att jag är lika självkritisk själv som alla andra och att jag behöver jobba på det här mer än många andra säkert men jag hoppas att jag kan förbättra det. Och livet går ju verkligen vidare, det är verkligen en lättna på så många plan.
.
Love, Matilda


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra Matilda! Träna på att misslyckas är också ett sätt att nå en lösning så att man lyckas till slut. Och att inte ge sej för en motgång. Och hur mycket du tycker att du misslyckas så ser jag bara en helt underbar tjej som är super duktig och lyckas med allt med lite envishet!! Puss puss love you. Mamma

2010-02-09 @ 16:39:15
Postat av: Sofie

Kikar in här lite då och då, och måste säga att jag kan vara stolt över min kusin :) Du är verkligen smart, målmedveten och duktig! Jag har också väldigt höga krav på mig själv, men försöker släppa lite på dem så att det inte blir för mycket :P



Kämpa på Matilda! :)



Love

Sofie

2010-02-09 @ 20:09:02
URL: http://deltidspassionerad.wordpress.com
Postat av: Läli

Det va den jag tjuv läste i förväg va? Den är så jävla bra skriven. Jag tycker att du redan har gjort framgång, bara genom att erkänna för dig själv pch veta om det. sen vetdu föfan hur duktig du är på KEMI, FYSIK, MATTE o ja, allt de där:D

Du är också mycket duktig på allt annat (behöver nt ens nämna de, du vet redan). Social, Söt, schysst, galen, Glad :D inte perfekt, men nästan haha:D



Kram Läli

2010-02-10 @ 16:19:20
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0