Fördomar

Idag kom jag på en sak när jag satt på bussen. Uii för mig! Jag kom på att jag har redan skaffat en bild av varenda människa. En bild som säkert är fel och helt vriden. Det värsta av allt är att det bara är fördomar. Det är ju inte precis så att bara för de har vissa kläder eller speciell frisyr bestämmer det hur man är som person. Jag hade velat vara fördomsfri och kunna bilda en bild när jag pratat med människan och de själva kan ge mig en bild. Men det är nog svårt att vara helt fördomsfri, visst kan man jobba på det och få färre fördomar om människor men jag tro att man alltid kommer ha en viss syn på människan redan innan man pratat med hon eller han.
-
Jag vill ju att de människor som möter mig inte ska ha massa fördomar om mig som kanske visar en helt fel bild av mig. Jag vill de ska kolla med öppna hjärtan och så jag kan få vissa den del som jag är mest stolt över. Den del som jag tycker är bäst. Men jag vet ju all de flesta redan innan gjort en bild av hur jag är. Men det för vi leva med och istället för att vissa dem en bild för vi ändra i deras.
-
Men jag kan lova att jag ska mer fördomsfri än vad jag varit innan.
-
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0