Deppig

På många bloggar jag läser som är skrivna av ungdomar speciellt tjejer är ofta deppiga. Men jag kan faktiskt förstå varför, för det är mycket lättare att skriva när man är lite deppig och nere. I alla fall jag har väldigt mycket att säga då. Mycket känslor som vill ut och det är oftast lättare att uttrycka, tycker jag, "dåliga" känslor. Men när man är förbannad och ledsen känns de känslorna ofta starka och är intensiva. Det är ju även oftast då man behöver skriva av sig och få ut alla tankar och känslor från sig själv. Det var som jag sa i mitt förra inlägg det är mycket lättare att vara negativ än positiv. Jag menar att klaga är lätt. Jag kan även säga att jag tycker det blir svårare att blogga om man är lycklig och inte ha något man grubblar över.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: walaa

jag har faktiskt också tänkt på detta här. Det är alltid lättare att uttrycka deppiga känslor än glada. När man är glad upplever man det, har roligt, tänker inte direkt på att skriva det, dela med sig det. man mår ju bra. men när man mår dåligt, trivs man nt med det. vill få ut det, man har nytta av att skriva av sig. därför är det alltid enklare!



Bra ämne, bra tänkt, hela din hjärna är för bra XD

Läwli

2010-02-26 @ 13:41:53
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0