Annorlunda

Om man slår upp annorlunda i en ordbok står det, på annat sätt och som avviker från det vanliga. Den första frågan som då studsa upp i mitt huvud vad är det vanliga. Jag menar det finns ju ingen eller inget som är exakt likadant, är inte alla annorlunda då? Och många har en negativ inställning till just ordet annorlunda. Men är det verkligen negativt? Jag vill inte vara som alla andra, jag vill vara en egen karaktär. För mig är ordet annorlunda något positivt, man är unik, speciellt, sig själv helt enkelt. Men då finns det ju inte heller någon som är likadan, alltså är man annorlunda.
.
Jag vill vara annorlunda, speciell, unik, ovanlig, avvikande och egen.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: kulle

är du inte redan det???

2010-02-09 @ 09:41:20
Postat av: Mamma

Du är unik , one of a kind, min underbara dotter!!

2010-02-09 @ 16:40:41
Postat av: Läli

Måste ställa samma fråga som ''Kulle'' är du inte redan det? XD

2010-02-10 @ 16:21:33
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0