Alldeles för lite tid.

Jag har verkligen så mycket jag vill göra men så lite tid. Jag har en lista som är lika lång som Nilen och Nilen är jävligt lång. Jag vill göra allt från små saker som att ta en promenad till stora projekt som tar flera dagar. Men när ska jag ha tid med allt, jag får hela tiden skjuta upp det och säga nästa vecka eller på lovet. Det blir ändå inte av, listan blir bara längre. De saker som jag gör varje dag tar redan upp all min tid så hur ska jag kunna få in mer? Jo, genom att prioritera. Mamma säger det minst en gång i veckan. Matilda, du måste lära dig att prioritera. Men jag är verkligen dålig på det.
.
Något jag verkligen inte tycker om är att jag gör samma sak varje dag, varje vecka. All min tid är planerad och strukturerad för att jag ska hinna med allt jag måste. När ska jag få in allt jag inte måste göra och bara vill, något som kanske bara involverar mig eller många fler. Jag gillar verkligen inte rutin. Jag vill att varje dag ska vara ett nytt äventyr. Det finns inte riktigt tid för en massa äventyr nu verkar det som. Eller det kanske finns en massa rum men bara det att jag inte ger det tid och rum.
.
Att vara spontan, är någon jag hade velat vara mer. Bestämma precis innan att detta ska jag göra eller säga. Inte planera alltid innan och ha allt upp skrivet i min kalender. Det är hemskt att jag måste kolla min kalender varje gång jag ska hitta på något eller någon fråga mig. Men det är väl även ett sätt att slappna av. Att jag inte behöver ha allt i huvudet, utan kan blocka bort lite så jag kan fokusera på något viktigare.
.
Men bara om det hade funnit lite mer tid så jag kunde checka av lite saker på min lista lika lång som Nilen.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

Det bästa med din blogg är att du alltid delar med dig tankar. Tankar som är skrivna på ett intressant sätt. Ett sätt som får läsaren att fortsätta vilja läsa genom allt fastän det kan vara lite långt.



Själv är mitt problem att jag gör inget. du har ändå den där känslan om att du måste ta de ansvaret. Hoppas att litsan blir kort snart ihihi!

2010-02-14 @ 23:22:26
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0