Var är felet?

Varför börjar jag frågeställa något när allt är som bäst?
Måste det alltid vara något som går fel, får jag inte vara lycklig?
.
Jag börjar leta, leta efter brister och fel. Någonting som visar att "Nä så bra kunde det ju inte vara". Jag ger mig inte själv belöningen att vara lycklig, alltså tror jag att gud inte heller kommer gör mig lycklig. Att en dag när jag minst anar det kommer det som en bomb. Helt oväntat och bara spränger bort allt. För det kan väl inte vara så här bra? Jag vill tro med hela mitt hjärta att ju det är så här perfekt men min hjärna den letar, analyserar var enda rörelse och samtal. Allt för att hitta det som är fel innan det kommer som en bomb. Men det kanske kanske är så att det inte finns något fel.. Men jag letar ändå, jag letar för jag tror inte jag förtjänar att vara lycklig. Varför? Det vet jag inte..
.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Som när jag fick full poäng på min senaste tenta - första reaktionen var att "va, varför står det bara maxpoängen, det kan väl inte vara min poäng?", sen när det visade sig att det var det tänkte jag "okej, men han måste ju ha rättat snällt då". Bara att sluta med såna tankar!

2010-12-07 @ 12:49:55
Postat av: Walaa

vetdu? jag tror inte det beror på att man inte förtjänar att vara lycklig. utan man gör det, för att vara hundra procent säker, men vill inte bli besviken. Ibland går det jätte bra t ex med en kille. Han har sagt massor med saker, men ändå försöker man förstå, menar han bara vänskalpit elr är det något mer? Är det jag som missöfrstår? vrf skulle han bli kär i mig? osv osv osv. Man är bara rädd att ta sig in i något man inte är 100 procent säker på. För ju mer man tror på en sak och sen i slutet visar de sig att det inte stämmer, desto mer såras man. därför försöker hjärnan alltid vara redo för att hitta något som gör att man upptäcker något fel för att choken nt ska vara stor sen! :D



Walaa

2010-12-07 @ 19:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0