Tanke... men inget svar.

Att en tanke kan hålla sig fast i mitt huvud i flera dagar utan att få något som helst svar är intressant. Hur svårt kan det egentligen vara att besvara en fråga, svårare än vad man tror jag kan säga. Att en lite händelse eller sak kan få en att börja tänka och fundera i flera dagar, har jag kommit fram till någon mer efter? De flesta gånger är det nog inte så, jag vet redan från börjar det mesta men jag kanske kan se det i en annan vinkel. Jag kanske ändå har lärt mig något utan att besvara frågan eller lösa problemet.
.
Sen när man väl hittat ett svar efter mycket letande..Då är det härligt. För då kan man lämna den frågan och gå vidare till nästa men ändå har man en lättnad. Men samtidigt gillar jag att fundera och verkligen lägga alla sina tankar på en sak, verkligen fokusera.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Ibland kan jag hamna i ett problem, en stor fråga som behöver bli löst för att jag ska kunna lösa mitt problem. Det är jätte svårt att svara på frågor när man själv befinner sig i problemet. Man har svårt för att se saker och ting från en anna synvinkel. Jättesvårt. Men att man verkligen lyckas göra det, shit alltså, då har man verkligen lärt sig något! på riktitgt.



För i vanliga fall är sista utvägen att berätta till någon annan, som har lättare för att se frågan/problemet från en annan synvinkel. Ge oss nya tips, saker vi inte tänkt på förr.



Intressant!

2010-12-07 @ 19:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0