change

Människor är dem de är. Det finns ingen som kan ändra på dem och man ska inte tro dem förändras. Oj ja det låter hemskt men jag tror att det är så. Jag tror att man i stora drag är samma människa hela livet. Att våra värderingar och åsikter sätts under barndomen av ens föräldrar och omgivning och sedan så är de fast. Det är inte många som kan ändra på de åsikterna. Hur människor ser på saker och tänker är något som man inte ska tro ändras under en tid bara för att situationen inte är den samma.
.
Alltså ska man gå vidare om det inte fungerar, för man ska inte tro att man kan ändra på människor. Det kan man inte, hur mycket man vill människor ska vara på ett annat sätt så är dem inte det. Du ska gilla läget från början inte tro att det blir bättre med tiden för vad säger att tiden kommer förändra något. Hur mycket man än hoppas men denna gången är det annorlunda, så ska man inte tro för mycket. Det är ju faktiskt fortfarande samma människa som står framför en.
.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Människor kan förändras, eller det är vad jag tror i alla fall. Jag tror dock inte att man kan ändra på en annan person, utan för att en annan person skall kunna ändras måste den ha viljan till det själv.



Vi föds och växer upp, under denna tiden byggde vi upp fördomar och åsikter som görs med en viss påverkan från omgivningen... dessa tror jag dock inte sitter helt fast och stabilt hos oss utan kan förändras med tiden men de tar tid och som jag sa innan beror det mycket på ens vilja.



Men sen finns där en del människor som aldrig ändras utan är de personer man en gång lärde känna resten av livet, på gott och ont.



Det gäller för en att acceptera situationen som den är eller att berätta vad man tycker är fel för att se om det är möjligt att ändra på den, annars är det bara upp till en själv att stå kvar och ta den för vad den är eller att lämna den bakom sig och gå vidare.



love u <3

2010-12-28 @ 23:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0