Tänka

Jag gillar att tänka. Jag tänker länge och mycket. Det kan gå flera dagar som jag fortfarande tänker på samma sak, funderar och analyserar. Allt för att verkligen allt ska bli rätt. Många gånger är det för att finna svar, svar på frågor som kanske inte ens har svar. Men ändå kan jag sitta hur länge som helst. Och jag kan säga att jag är inte snabb på att tänka direkt heller. Men jag har inte man behöver väl ändå inte vara snabb, i alla fall inte när det gäller och tänka väl?
.
Jag är en sån som alltid tänker innan hon gör något. De flesta tycker nog att det är bra och att då gör jag inte dumma saker och så. Men ibland är det inte så bra för då kan jag tänka så mycket och verkligen gå igenom allt att det inte händer något alls. För jag har hittat så många om att jag ser att det inte ens är lönt att försöka. På detta sätt tror jag att jag missar många chanser, för att jag inte vågar och tror att det kommer gå fel. Men visst är det klar att man ska tänka sig för innan man gör något men man ska inte tänka förmycket för då har chansen gått förbi.
.
Jag kan tänka flera händelser i förväg och det kan ibland lite jobbigt eftersom då är nuet inte längre så viktigt och kan bli lite halvdant. Detta händer mig ofta när det gäller skolan eftersom vi har så sjukt mycket att göra. Och för att jag då ska få ihop det måste jag planera flera dagar i förväg hur jag ska lägga upp mina dagar att det lätt kan bli att jag inte engagerar mig tillräcklig på den dagen som är. Men detta har väl att gör med stress för om man är stressad blir allt halvdant och lite 100% för man vill bara få det klart. Speciellt då när det finns en hög med andra saker man måste göra efter.
.
Alltså måste jag bli bättre på att leva just nu och inte tänka lika mycket i alla fall inte på framtiden.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Vetdu? jag är alltid ''förhastig'' elr vad det nu heter. Jag gör massor av saker utan att tänka , eller så tänker jag efteråt, vilket brukar vara lite försent. Jag håller med dig om att det inte alltid är bra att tänka, för då som du säger missar man nuet och en annan viktig sak. Om man tänker ut vad som kanske kommer att hända elr massa annat. Då vill man ju inte uppleva de längre på samma sätt. MAn har redan förväntat sig ett slut. Det är som när man kollar på en film. vet man slutet elr kan räkna ut det, då är det inte lika kul att se på filmen. Eller kanske inte lika spännande. Men på samma gång kan man ibland tänka lite för att inte begå för sjuka misstag. Som t ex säga något utan att tänka sig förr, det är inte alltid smart (hamnar ofta i denna fälla). Så tänka för mycket är inte bra och inte tänka alls är inte bra. Man ska försöka vara mitt i mellan, sådär lagom (vilket är omöjligt) haha ! :D

2010-12-21 @ 21:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0