Stress!

Jag hatar att vara stressad. Men på något sätt så lyckas jag bli det hela tiden. Jag försöker verkligen ta det lugnt och göra saker var för sig. Ändå sitter jag med hundra saker på samma gång. Men ibland är det inte mitt fel, jag kan inte bestämma när mina lärare ska lägga proven och dom bryr sig inte om vi har en massa annat. Och då blir det ju så att det blir jätte mycket på en gång.
.
Så just nu är det mycket, just nu har jag ingen koll på någonting. Allt jag gör blir då lite halvdant och jag har inte fokuserat till 100%. Och då blir jag ju ännu mer stressad. En liten ond spiral helt enkelt. Men om lite mer än en vecka är det slut. Då kan jag hinna med det jag egentligen till göra och ägna lite tid till mig själv.
.
-Kan man gå in i vägen när man är 17år? Nej, det kan man nog inte, eller?
.

Kommentarer
Postat av: Simon

nej, vi går inte... vi springer

2010-12-12 @ 23:08:41
Postat av: Walaa

Fyfan, jag hatar skolstressen. För problemet är att det påverkar mig på alla möjliga sätt. IBland får jag ångest ibland blir jag nästan glad att jag får denna sorts ångest av skol stressen. Jag är en sån person, gör jag nt det jag bör , som t ex upg i skolan (öhm, allvarliga) så tänker jag på det hela dagen. När jag ska sova så mår jag skit för att jag inte kan somna pågrund av att jag inte kan släppa att jag inte har pluggat till ett prov t ex. Det som gör mig glad är att jag har denna ångesten för då gör jag läxorna för att slippa att ''skita'' i alla min läxor och inlämingar/prov. Jag bryr mig om skolan, och ibland taar den kol på mig. Men man får ta dessa ''konsekvenser'' om man vill bli nåt :D



Som sagt, snart jullov och då ska vi fan vila ut till max :D

2010-12-13 @ 16:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0