Stress

Jag förstår inte hur jag kan göra så här mot mig själv när jag vet att jag inte borde. Stress, något som är ett stort problem för mig. Jag är konstant stressad under veckorna. Min tid räcker helt enkelt inte till för att jag har för många måste i mitt liv. Det finns saker jag vill göra och saker jag måste göra och jag blir arg att jag alltid måste prioritera dom jag måste göra. För jag hinner aldrig med det jag vill göra och det jag måste göra blir inte bra för att det ingen av dom som får tillräckligt med tid. Alltså blir resultatet av allt stressade ändå inte bra och då blir jag ännu mer frustrerad och stressad. Alltså blir allting en nedåt gående spiral.
.
Mycket stress får jag av skolan, tack för det! Men allt hänger på att jag vill prestera. Och inte bara i ett ämne utan i alla men det fungerar inte för om jag ska göra mitt bästa i något måste jag fokusera bara på det. Detta går inte när man har 5 andra ämnen man också vill göra sitt bästa i. Alltså fungerar det inte för mig, jag orkar inte längre för allting blir dåligt. Jag orkar inte klättra för jag vet redan att berget är för högt. Är inte det ett tecken på att jag gett upp?
.
Men jag kan ju inte ge upp men just nu ser jag inte hur jag ska orka. Jag förstår inte hur jag hade tänkt jag skulle klara detta men jag får hoppas att det klarnar och att detta bara är en svacka som gå över. Det kanske inte är jätte bra att ha en svacka just när det är nationellaprov, tyvärr. Det är ju inte jag som styr eller är det jag som styr när det ska komma en svacka? Jag vet inte men just nu känns det som jag har get upp och jag vet inte hur jag ska ta mig vidare.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Man har inte förlorat förren man ger upp . Så ge upp, nej det ska du inte. Vetdu vad det värsta är? Eller för mig iallafall. Jag vill alltid nå högsta betygen (högsta betygen där jag kan, fysik och engelska ingår inte) och samtidigt vill jag leva livet. Alltså vill jag inte bara sitta hemma och plugga ihjäl mig. Jag vill ut, träffa människor, ha kul och plugga. Jag vill kunna berätta till mina barn hur kul jag hade och vara en förebild för de. Ibland (helt ärligt) känner jag att skit samma om jag inte får mvg i alla jävla ämne. Det är inte värt det om jag inte ska må bra, om jag inte ska leva. Visst, såklart ska jag göra mitt bästa. Jag ska försöka göra mitt bästa. allltså ddddaaaah. blir galen. Det jag vill säga är att man kanske ska lära sig vara nöjd , nej det är inte de. Man ska inte nöja sig med ett G, för då kämpar man aldrig. Man ska alltid göra sitt bästa av de man får och aldrig ge upp, oavsett. För att ge upp är att förlora, och de vill vi inte, right?



Världens mest förvirrade walaa :D

2010-12-21 @ 21:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0