Domedagen.

Domedagen - Den dag då världen går under, den dag då jorden kommer utplånas.
.
Jag måste medge att jag inte tänkt på det speciellt mycket. Att jorden befolkning en dag bara ska försvinna känns för mig orealistiskt. Men jag kan förstå att jorden inte alltid kommer finnas, allting har ju sin livslängd. Jag har aldrig funderat på domedagen och kan inte säga att jag tror att det kommer hända inom snarast framtid. Alltså har jag inte funderat över vad som kommer hända då, på vilket sätt alla kommer då.
.
Det som gör att jag kan ta på det så lätt, tror jag, beror på att jag tror alla kommer till himlen. Jag tror inte döden är sluten, utan det är mer slutet på ett kapitel. Nu är vår jordtid över och nu fortsätter vi, kanske som änglar som sitter och vakar över alla på jorden. Alltså är jag inte rädd för att döden, och då blir domedagen inte så skrämmande den heller.
.
Så jag har ingen teori om hur det kommer ske, när det kommer ske eller varför det sker. Men jag har en teori om vad som kommer hända efter och det för mig trygg. Att vi alla kommer komma upp till himlen, där allting är bra. För man måste ju hoppas på något bättre, att dit jag kommer är något jag bara har kunnat drömma om innan. Jag tror och hoppas att sorg inte kommer finnas, utan att vi alla är lyckliga.
.
Okej, detta är inte svar på din fråga direkt Walaa, men jag har nog inget svar för jag vet inte vad jag tror kommer hända.
.
Men många andra verkar ha funnit svar för det finns ju hundra böcker och filmer om jordens undergång. Alla har sina teorier om hur allting kommer sluta. Men det är inte många vad jag vet i alla fall som har något positivt slut så vi får väl se vem som har rätt någon dag. Om det nu kommer hända, för ingen vet eftersom vi inte kan se in i framtiden.
.

Kommentarer
Postat av: Walaa

Gud vilken skillnad. Vetdu? Just detta oroar mig dagligen, eller rättare sagt varje natt. Varje gång jag ska lägga mig, tänker jag: har jag varit en bra person idag? har jag gjort allt jag bör? har jag sårat nån? Har jag verkligen tackat gud idag? Tänk om jag nt vaknar på morgonen och jag har inte gjort allt jag vill än. Jag har kanske inte sagt förlåt till mamma för jag käftade emot. Kommer hon förlåta mig om jag dör? Vad kommer gud tycka? Alltid får jag saker som gör att jag tänker djupare djupare och djupare. Till sist hamnar jag på den viktigaste frågan: Vart kommer jag hamna? Paradiset (himmlen) eller är det helvetet som väntar? När det är domedagen, kommer jag stå med de dåliga människorna, de elaka, eller de snälla, goda. Ibland sitter jag och pratar om det och då brukar pappa alltid säga. Tänk om vi hade en så stor hjärna att vi kunnat svara på de osvarbara frågorna. Tänk om man visste dödsdatumet.. Man skulle leva i ångest. Gud har gjort det med flit att du inte kan tänka för långt. För ibland börjar jag tänka. Ok, vi lever i jorden, men tänk sen, är det slutet, och sen? vad ska vi göra då? var kommer alllt? Typ jag vet att gud skapat allt, och han har ingen börja och slut (tror jag då) fast hjärnan vill ha något som kan tysta den. Typ, det är verklighet vi lever i, sheeet. Det är så komplicerat , så läskit. Det måste vara jätte skönt för dig, du vet inte vilken tur du har som inte tänker på sådant. Jag blir mer galen för varje dag jag tänker på sådant, jag blir cp. Försöker koncenterara mig på livet, nuet, istället. Men det brukar oftast komma när man har ledigt tid att tänka, dvs på nätterna! ush ush



Walaa

2010-12-14 @ 19:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0