Det beror så mycket på mig.

Jag bestämmer exakt hur det ska gå. Min inställning bestämmer om jag ska lyckas eller misslyckas. Det är bara jag själv som kan påverka hur det ska gå.
.
För om jag redan innan bestämmer mig för att detta kommer inte gå eller jag kommer misslyckas då tror jag inte på mig själv. Och då kommer det även att gå dåligt eftersom jag fokuserar på fel saker. Jag fokuserar på det jag är dålig på, allt som kan gå fel och inte ser jag på hur mycket som går bra. Om jag gör tio passar som är bra och en som är dålig.. fokuserar jag direkt på den dåliga och tänker hur kass jag är. Istället borde jag ju fokusera på de tio som blev bra, tänka positivt.
.
Det är lite som en spiral för om man börjar tänka negativt så börjar det gå sämre och då tänker jag ännu mer negativt och det går ännu sämre. Alltså är det bättre att ta mig i kragen och tänk positivt. Sluta kritisera mig själv så sjukt mycket och tro på mig själv. Då är jag säker på att det kommer gå bättre för det sitter i huvudet.
.
Så heja mig för jag är bra!
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det har jag sagt hela tiden men du lyssnar inte!

2010-12-03 @ 20:05:17
Postat av: Walaa

Kommentaren ovan:

Jag skulle ha sagt precis samma sak om detta skulle kommit från min närmaste vän! fyfan vad det stämmer haha!.



Jag har bablat om detta till min närmaste vän, försökt få henne inse att det är bara DU som kan påverka dig själv, allra mest iallafall. Men nej, som om man inte pratar. Det kan inte vara mer sant alltså.



Vetdu? jag får ofta höra av folk i min närhet att jag är bra på prata och att jag tror det är lika lätt att prata som göra. och jag kan inte hålla med de. jag har aldrig sagt en sak, utan att ha testa det, eller är helt övertygad om att det funkar. Och det med vara positiv är en sak. jag är själv en sådan person som öppnar ögonen och tänker: idag ska jag fan ta mig ha kul o vara positiv. Och det funkar om man verkligen säger det ifrån hjärtat. Så att hela kroppen kommer med och är positiv. Men tror man inte på det, klart det inte funkar. Jag hatar när folk ska bevisa motsatsen ''jag gjorde som du sa, inget hjälpte''. Undra varför? För att du har haft det i dina mål, det hrä ska inte funka. och detta bevisar precis motsatsen, att man själv bestämmer hur det ska gå1



walaa

2010-12-07 @ 19:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0