Life is good when you notice it

Ibland kan man känna att fan vad livet går trögt, att det inte är så som man själv vill det ska vara. Man är ju rätt så petig, perfektionist faktiskt när det gäller just ens eget liv. Allt ska vara perfekt, man ska ha pojkvän, massa vänner, en bra familj, det ska gå bra i skolan men man ska samtidigt vara supersocial på fritiden. Men hur många är det egentligen som har allt det, alla har något av detta klart. Kanske några till och med fler av dem.
.
Men varför är mitt liv sämre bara för jag inte har någon pojkvän t.ex., det är ju bara tramsigt att inte nöja sig. Aldrig i hela ens liv kommer man ha allt, men livet kan vara perfekt ändå. Så om jag tänker efter så är mitt liv rätt bra, jag är lycklig fast att jag inte har allt. Men ofta glömmer jag bort det, jag märker och uppskattar inte mitt liv fast att det är toppen.
.
Jag har en tendens att när jag inte har några större problem gör jag de få små problem jag har jätte stora. Måste det alltid finns något som är fel i mitt liv, men det är väl att jag är perfektionist just när det gället mitt liv. Och att det hela tiden kan bli bättre. Varför alltid se på det negativa när egentligen där är mycket mer positivt att titta på. Det är nog mest sin egen inställning, man kan själv välja hur man vill se det.
.
Så alltså ska man kanske lägga märke till hur bra man har det egentligen om man skiter i de små problemen
.

Kommentarer
Postat av: fifi

hej vill bara säga att ja gillar din blogg o brukar alltid läsa dina inläggg

ja vill oxå fixa en blogg men vet nt hur:/.. e tacksam om du kan hjälpa till

2010-08-04 @ 17:47:02
Postat av: Matilda

jag hjälper dig gärna. Men har ingenstans jag kan få kontakt med dig så..

2010-08-04 @ 22:05:12
URL: http://mmmmmmatiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0