Jag är unik!

Jag vill vara på unik och speciell. Annorlunda säger nog många andra, men jag vill sticka ut. Jag vill stå på mina ben och leva mitt liv så som jag vill. Det kanske låter egoistisk men det är ju egentligen vad alla vill. Fast de flesta vill ha likadana liv. Jag vill ha något annat, något ingen annan redan har gjort. Jag vill vara först, visa världen vem jag är och att jag är unik. Då gäller det ju att visa sina åsikter och tanker men det gör en samtidigt så sårbar. Bli granskad och kritiserad för att jag inte är som alla andra.
.
Och det får mig att vara precis som alla andra, bara smälta in och försvinna. Då kan inget såra mig, eller? Det finns säkert lika många nackdelar med det livet. Så vilket är då bäst? Jo, det jag vill leva. Det jag vill! Det är bara jag som bestämmer över mitt liv och just när det gäller detta är jag egoistisk. Eftersom jag vill vara annorlund och sticka ut. Jag vill visa världen att jag är någon som står kvar var hon vill, fast det är hundratals som vill flytta på mig.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0