Utsidan.

Det är väl insidan som räknas, ens personlighet och själ. Men ändå är utsidan så viktig, tyvärr är det så. Jag vill inte tycka att utsidan är viktig när jag betraktar men det gör jag. Utsidan betyder mycket för det är ju den jag måste titta på. Sån tur har alla människor olika smak, annars hade det varit jobbig. Jag tycker att utsidan är något som är viktigt, jag tänker alltid på vad jag tar på mig och hur fräsch jag är. Just vid första intryck är det mycket utsidan som påverkar vad jag tycker om en människa sedan såklart ändras mitt tycke om människan när jag lär känna insidan. Jag tycker även att insidan kan förbättra utsidan, människor som jag tycker om som personer blir genast snyggare och tvärtom.
.
Vi alla är påverkade av utsidan, både i val av umgängen men även i vad andra tycker om oss. Det är därför det tar 25min för mig att bestämma mig vad jag ska ha på mig på morgonen. Visst jag borde inte bry mig vad andra tycker och det gör jag kanske inte egentligen men jag måste alltid känna mig "fin". Det är nog därför jag älskar kläder. Utsidan kommer alltid vara en påverkan i mina beslut om människor. För om en människa ser hasig och ofräsch ut, blir jag ju inte jätte sugen på att lära känna.
.
Men insidan kan verkligen få en att ändra uppfattning om utsidan. Så om en människa är snygg och ser trevlig ut och sen visar sig vara riktigt otrevlig och kaxig försämras även deras utseende. Men det kan ju även vara tvärtom, någon som är supertrevlig, omtänksam och rolig deras utsida förbättras.
.
Så fast det kanske är insidan som räknas så är ändå utsidan en viktig faktor i första intrycket.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0