Kan man inte bara ibland få säga "Jag är bäst!"

Varför har unga, speciellt tjejer, så oerhört dåligt självförtroende? Jag antyder inte att alla andra är det och inte jag, för jag är lika självkritisk själv. Är det för att vi har för högra krav på oss själv eller är det bara att vi inte tror på oss. För vem bestämmer om man är bra eller dålig, vi alla är ju bra på olika saker. Vissa saker är man kanske till och med bäst på. Vissa människor kan inte ens ta emot positiv kritik och bara vänder bort det. Alla borde inse att de är bra och alla borde säga till sig själv att "Jag är fan bäst" för oftast blir man bättre om man tror på sig själv. Jag kan lova att det kommer gå bättre och om inte så gör det ingenting. Man måste försöka för att lyckas, våga kasta sig ut och ibland blir det inte bra men va fan!
-
Och är det inte oftast så också att de som är bäst på något är dem med sämst självförtroende. Jag vill säga till alla med dåligt självförtroende inklusive mig själv tro på er själv. Ni är bra! Och om någon säger något annat har de fel för vi alla är bäst! Vi alla måste vara nöjda med oss själva och låta oss vara stolta över det vi har lyckats med. Låta oss själva säga att vi är bäst!
-
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: jessica

Riktigt bra skrivet :)

Ha det bra!

Kramar

2010-04-18 @ 18:35:36
URL: http://jessica-louise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0