Inspiration from a special friend.

Min vän fick mig att tänka efter och speciellt på en sak och det är detta vem man berättar hemligheter för. Vi alla har någon människa som vi litar på mest någon vi känner att henne/honom kan jag berätta allt för utan att de berätta det vidare eller dömer en. Det kan vara en kompis, flickvän eller pojkvän, mamma eller pappa, syskon, i stort sätt kan vem som helst bli den personen bara den får ens förtroende. Jag tror det är väldigt bra att ha en sådan människa för man behöver filtrera och rensa huvudet på tankar. Då är det bra att ha honom eller henne till hands.
.
Sen finns det en annan sorts människor man berättar hemligheter för. Det är dom som man bytar hemligheter med, de behöver inte vara en människa som står en speciellt nära utan man får förtroende för människan eftersom även den avslöjar en del av sig. Alltså litar man automatiskt på den människan. Det tycker jag är rätt fascinerade eftersom det kan vara vem som helt och att man lätt bara berättar sina hemligheter. Visst sen finns det ju hemligheter som är lite väl djupa som man inte berättar men ändå får den personen reda på mycket fakta om en själv.
.
Kanske värt att själv lägga ner lite tanke på det, vilka man själv berättar hemligheter för.
.
Love, Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0