Inget alls.

Nä det har verkligen inte varit någon uppdatering alls på super länge och det beror helt på att jag helt enkelt inte haft vilja, ork eller tid. Men nu är det lite lugnare i skolan i alla fall två dagar fram över så då kanske det blir något inlägg.
.
Nu har det kommit upp lite negativa moment i mitt liv och det tar mig mycket hårdare än det egentligen är. Småsaker kan få mig att vilja ta livet av mig och jag deppar ihop för det mesta. Varför är det mycket enklare att vara negativ än positiv? Det finns ju hundra tusen saker i mitt liv som är underbart och positiva ändå ser jag de få saker som är negativa så starkt. Jag väljer allt för ofta den lätta vägen som kanske inte alltid är den bästa, istället för att ta tag i ett problem putar jag undan det till det är ett faktum. Jag måste ju ändå ta tag i det någon gång så varför då skuta fram det. Och att vara negativ och de det negativt är att ta den lätta vägen. Negativitet är något som lätt smittar av som och är inte alls roligt för mina vänner.
.
Men när jag är pank, skolan går dåligt, innebandyn är osäker och jag allmänt deppig är det svårt att hålla humöret uppe. Speciellt att det inte går så bra i skolan, det är något som bekymrar mig jätte mycket och gör mig oerhört stressad eftersom det inte är långt kvar på terminen. Men som jag har sagt hundra gånger till mig själv det senaste taget är att det är bara att ta tag i allt och vända det rätt. Jag kan ju om jag vill måste bara lägga manken till.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: walaa

fyfan, jag kan förstå detta. Man känner sig så jävla stressad hela tiden. och man känner att kraven man har på sig sj och folk har på en stryper en. äsh äsh. andas in och andas ut så vlire säkert bra! :D

2010-04-15 @ 14:43:19
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0