Ingen stress?

Fast att det bara är 7 veckor kvar till sommarlovet och jag har en massa prov och läxor innan dess känner jag mig inte speciellt stressad. Eller har jag bara under året blivit mer stress tålig och inte märker av det på samma sätt. Jag vet faktiskt inte men jag tror jag har slutat att bry mig. Innan var det på liv eller död om jag fick MVG eller inte, nu bryr jag mig inte på samma sätt. Det gör ingenting om jag inte får MVG på ett prov eller så men jag vill ändå ha det i slutbetyg. Har jag inte förstår att det är om 7 veckor jag ska slutföra allt detta? Jo, det har jag ju såklart och jag säger varje dag att jag ska ta tag i det men ändå gör jag inte det.
.
Men nu ska jag verkligen på riktigt ta tag i mitt liv, sluta fokusera på fel saker och verkligen engagera mig i mina studier. Gå och prata med alla lärarna och fråga vad jag ska göra för att nå mina mål, verkligen lägga allt annat åt sidan för att lyckas så inte jag själv blir besviken över mig själv. Nu ska jag bara skita i allt det som är oviktigt och på allvar ta tag i mina studier.
.
På ett sätt är det rätt skönt att vara så laid-back som jag har varit den sista tiden. Ingenting (förutom innebandy) har påverkat mig speciellt mycket, jag fick till och med G- på franskan och det bekymra mig inte det minsta. Såklart skäms jag eftersom jag själv vet att jag kunde gjort bättre om jag pluggat ordentligt innan.
.
Så jag kan väl säga att jag skäms över hur jag har låtit allt falla och bara stått vid sidan och tittat på men nu ska det bli ändring på det.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag förstår verkligen hur du känner, det är jättejobbigt ibland :(



Har en frågestund i bloggen så du får gärna titta in och ställa en fråga eller två :)



Kramar

2010-04-21 @ 21:06:18
URL: http://jessica-louise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0