Ingen kan stoppa mig, eller?

Jag känner mig så självsäker fast samtidigt så osäker på mig själv. Jag kan tycka att jag är bäst i världen samtidigt som jag känner mig sämst. Det är svårt att ha bra självförtroende om det hela tiden finns saker som trycker ner den. Det finns alltid människor som inte vill man ska vara framgångsrik och känna sig bäst. Men skit i vad dem tycker, var egoistisk och tänk på er själv i första hand. Vi alla trycker ner andra människor hela tiden utan att veta om det. Det kan vara med vår egen framgång eller men hur vi ser på deras.
.
Kan då någon stoppa mig? Jo, det är klart någon kan. Vi alla har våra ömma punkter som får oss att direkt falla till botten. All den självsäkerhet vi hade innan försvann snabbare är den kom. För att bytta upp ett självförtroende tar lång tid och mycket energi och självrespekt men att bryta ner det tar bara några få ord. Jag glömmer ofta hur mycket ord påverkar, hur mycket jag kan påverkar och förmedla med ord. Ord är ens starkaste vapen! Och vi alla har det vapnet, vi alla har samma kraft att påverkar. Men det tror jag vi ofta glömmer, att vi alla har samma kraft, vi alla är jämlika och borde få samma respekt men tyvärr är det inte så.
.
Man klara inte själv att bygga upp det självförtroendet, vi måste ha människor runt om oss som hjälper och stöttar oss. För att utvecklas och komma framåt måste det finnas något som stoppar oss till att falla tillbaka. Att vi bara kan utvecklas och bli bäst, vi kan inte bli sämre och ge upp. Alltså är det så viktigt att det finns människor runt om en som putar fast att jag själv kanske inte är så positiv till det.
.
Som jag har sagt innan behöver jag staketet som stöttar mig mot rätt mål och inte får mig att hamna i rännorna.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: evelina

Hehe, vi får gå en utbildning och lära oss lite mer om MacBook ifall det skulle vara så att vi behöver använda dom fler gånger x) <3

2010-04-27 @ 00:09:29
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du är verkligen grym på att skriva och du kan verkligen förmedla det du skriver och du har helt rätt i allt du skrev! <3 VI borde ses snart igen förresten?! :)

2010-04-27 @ 20:24:43
URL: http://linnearoundandaround.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: haha du är alltid söt i alla fall! Tack får hoppas de:(

2010-04-27 @ 21:09:25
URL: http://chips.devote.se
Postat av: walaa

Ännu ett intressant inlägg. Det du säger är så fint måste jag säga. Det känns skönt att läsa något som man känner ja, det stämmer, mm, så känner jag ibland! Jätteskönt verkligen :)

2010-04-30 @ 18:10:50
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0