Det var längesedan..

Det var verkligen längesedan jag ritade men igår var jag på humör och tecknade lite. Måste bara säga att jag saknat det, det är så avslappnande och får en att glömma allt annat. Sen kan jag inte säga att jag är så värst bra på det men det är himla roligt. Så om ni vill slappna av och verkligen fokusera på något annat ett tag, sätt er och skissa lite.
.
Jag ritar mest bara människor eller något helt abstrakt som man inte alls vet vad det är. Men människor är roligast att rita för man har så många "modeller" att titta på så länge. Ansikte blir det mest eftersom det är det jag tycker är roligast och enklast så överallt i mina hälften kan man nog hitta ett skissat ansikte. Människor skissar jag bara med blyerts så när det är med färg blir det mesta abstrakta grejer eller väldigt simpla.
.
Nu låter det som jag är något proffs på detta med att måla men långt ifrån är jag. Jag ritar bara för det är kul och bryr mig inte hur bra eller dåligt de blir. Så man behöver inte vara bra på något för att göra det så länge man tycker det är roligt och trivs med att göra det.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: vicky

Härligast är nog när man upptäcker att man gillar en sak oerhört mycket och inte känner behov av att vara bäst på den för så är det inte alltför ofta <3!

2010-04-22 @ 18:34:12
Postat av: walaa

Hejsan alla! jag vill medela er om att jag sett (många) av matildas teckningar. Speceillt på matten! haha!

2010-04-30 @ 18:25:31
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0