Ärlighet vara längst.

De människor som har funnits längst i mitt liv har jag även varit ärligast mot. Eftersom jag hela tiden kunnat lita på dem och de har även tolererat mig ärlighet. Det är bättre att vara ärlig än att ljuga eller undvika sanningen eftersom sanning alltid till slut kommer fram. Och undvika att säga sanningen är samma sak som att ljuga tycker jag. När man är ärlig undviker man så många missförstånd som skapar problem. Så stället för att folk ska blida sina egna bilder om sanningen visa dem istället den så vi alla har sanna bild och står då på samma start linje.
.
Jag vet att jag själv behöver tänka på det eftersom jag ibland undviker sanningen för mig själv. Så alltså även för de runt om mig. Ärlighet är något jag tror alla måste jobba med både att acceptera och säga till andra, vi måste då ha tålamod och komma ihåg att vi alla bara är människor. Vi alla gör fel ibland med det är ju dem vi ska lära oss av.
.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Kan inte annat än hålla med!! Kram!

2010-04-29 @ 08:41:14
Postat av: walaa

Hmm hmm, jag kan hålla med om mycket men inte allt. Ibland kan man undvika att vara ärlig för att t ex inte såra i onödan. Det kan vara något litet och stort. Vi säger ngon säger till dig jag är döökär i dig och du äklas av denna person. du behöver inte direkt säga jag tycker du är äcklig (hemsk jag e) haha. nej men du kan ist säga något som är lite trevligare, utan att typ känna att du är oärlig. eller om du inte gillar min tröja, du behöver inte direkt säga vad ful. att du nt kommenterar gör dig inte till mindre ärlig. men ibland måste man vara ärlig för att det ska gå vidare. jag håller nog med det mesta förutom den punkten du sa att inte säga nåt eller dölja nåt är som ljuga, aja baja hahah.



kram w

2010-04-30 @ 18:06:17
URL: http://lalid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0