Supermum

Michelle är gravid med barn nr 19

Michelle Duggar, 42, är inte vilken mamma som helst.
Hon är nämligen gravid – med barn nummer 19.
– Jag hoppade upp och ned av glädje, berättar Michelle om när hon fick beskedet om graviditeten.
Familjen Duggar i USA har blivit världskända – för familjens storlek.
Michelle Duggar är bara 42 år, men är redan mamma till 18 barn.
Och det nittonde är på väg.
Jim Bob och Michelle gifte sig 1984. I början så tänkte sig makarna att två, tre barn räckte.
Men det blev några fler än det.

En drös med ungar

Familjen har hittills tio pojkar och åtta flickor. Och alla har namn som börjat på bokstaven J. Det är Josh, 21, tvillingarna Jana och John-David, 19, Jill, 18, Jesse, 16, Jing, 15, Joseph, 14, Josiah, 13, Joy-Anna, 11, Jeremiah, 10, Jedidiah, 10, Jason, 9, James, 8, Justin, 6, Jackson, 5, Johannah, 3, Jennifer, 2 och senaste barnet Jordyn-Grace, 1.

Nu är Michelle gravid igen.
– Jag blev glatt överraskad när det visade sig att jag var gravid. Verkligen, säger Michelle Duggar till nyhetsbyrån AP.
– Jag hoppade upp och ned av glädje. Tack, Gud. Här är jag - 42 år och inställd på att ha fött mitt sista barn - och då välsignar du mig med ett barn till.
Men familjen Duggar kommer bli ännu större. Äldste sonen i familjen, Josh, väntar barn med frun Anna.

Kan bli fler

Makarna Duggar är båda starkt religiösa och har en egen hemsida där de skriver om familjens vardag. De bor alla tillsammans i ett stort hus i Arkansas och äger ett fastighetsbolag.
– Jag är så tacksam för att min hälsa är bra så här långt och att jag kan leka med mina barn varje dag, säger Michelle Duggar.
Även fast barn nummer 19 är på väg så utesluter inte familjen att det kan bli flera knoddar.

Jag säger bara vilken kvinna, hur orkar hon med 18 barn och nu ett till. Det ända man kan säga är lycka till, vilket fantastiskt liv familjen Duggar. Det hade väl varit häftigt om man hade haft 18 syskon. Då kan man verkligen säga att man har en stor familj. Hon måste ju praktist taget varit gravid i 21 år.


 

Love Matilda


Kommentarer
Postat av: Emma

Hur orkar man egentligen? :O

2009-09-03 @ 16:01:35
URL: http://Kirkan.devote.se
Postat av: h

shiet vad jobbigt!

2009-09-03 @ 16:08:33
URL: http://halshammar.se
Postat av: hanna

du får nöja dej med lillebror!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0