Beautiful things

Varför sitter jag och väntar på att alltid ska hända. Att jag bara ska sitta här och tro att allt bara ska komma till en, är jag verkligen så egoistisk och korkad och tror att någon annan ska fixa hela mitt liv. Att jag inte måste göra något för att förtjäna ett fansastiskt liv. Jag måste ju ger för att ta, ingen kommer vilja vara med en om man tar all deras enerig och kraft utan att ge något tillbaka. Livet drar inte dig utan man måste själv dra livet framåt. Man går livet till ditt eget och lever det själv. Jag kan inte bara sitta och vänta på att det ska hända en massa utan att göra något själv. Jag kom till världen för att själv uppleva den, det går inte om jag bara väntar. Lev livet så som man vill att det ska vara. Det är du själv som gör det till hur det blir. Det finns ingen som kan göra det åt dig. Jag har verkligen funedrat på detta hur stor inverklan jag har på sitt eget liv. Man har all inverkan på sitt eget liv jag styr det helt själv hur det ska bli.

Gud gjorde människan enkel och rak, men hon hittar på alla möjliga konster.
(pred. 7:30)

Love, Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0