Jag vill ta upp en grej!

Detta tycker jag är så sjukt bra skrivet och beskriver verkligen hur jag tror de flesta känner om deras utsida.
-
" Du måste lova att du inte skrattar när du ser det. "
" Jag lovar. "
" Du får inte tycka att jag ser ut som ett missfoster. "
" Visa det bara. "
Han drar upp tröjan och på sidan av magen sitter det ett födelsemärke med ett hårstrå på.
" Var det allt? "
" Tycker du jag är äcklig? "
" Det syns ju knappt. "
-
Är det inte så att man överanalyserar sig själv och sin kropp? Jag vet själv att jag gör det, allt måste vara perfekt. Men jag kan säga, från mitt eget perspektiv, att det finns ingen annan än du själv som ser de få brister du har på din kropp. Och jag tycker verkligen att Gunnar Ardelius beskriver det så bra. Tycker alla borde tänka lite på det, för alla är så vackra men de är inte så vackert när man hela tiden klagar på brister som bara finns i dina ögon. Jag vet att jag är så själv men jag försöker verkligen bättre mig.
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Walaa

fyfan.. så sant såå..

Det man lägger mkt uppmärksamhet till syns mest.

när jag fick brännsaken på kinden, va jag helt: fyfan fyfan den syns skit mkt o sånt. men i verkligheten gjorde det inte så mkt. o nu brry jag mig nt speciellt mkt om den. ('ärret e kvar haha)

2009-10-27 @ 18:45:35
Postat av: jessica

så sant! det är verkligen helt sant, jag vet att jag själv är så, speciellt med min tandställning nu.. man måste faktiskt älska sig själv!!

svar: tack, men jag ska se om jag hittar någon gammal bild på rummet ;)

kram!

2009-10-29 @ 22:07:07
URL: http://jessica-louise.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0