Ibland är det svårt.

Ja, ibland tycker jag att det är svårt att vara kristen. Svårt att stå till svars och förklara varför jag tror på Gud. Det är svårt att stå för alla fördomar de flesta har om kristna ungdomar. Jag kan ibland ställas i situationer där man måste välja, man måste fatta ett beslut om hur andra ser en. Jag vet att man inte ska tänka så men ibland är det lättare, det underlättar. Jag kan tycka att all den trygghet som jag som kristen har gör det så mycket enklare att ta tag i det svåra. Jag vill ju ändra på de fördomar som finns, få människorna att ändra uppfattning om just mig och andra kristna ungdomar. Och de frågor och fördomar många har, flest andra unga, är ibland bara snabba slutsatser, tänk efter och fundera på hur ni själv ser saker så tror jag inte att jag ser det mycket annorlunda. Visst den delen om just tro har vi nog annorlunda men resten. Jag är en vanlig tonåring. Det är svårt att behöva försvara och förklara något som för mig är självklart. Visst det har inte alltid varit självklart men nu när det är det  och då har jag svårt att förklara varför. Ibland är det svårt för att jag även själv ifrågasätter min tro hela tiden. Det gör det ännu svårare att förklara för andra när vissa frågor inte ens för mig själv är besvarade.
-
Hoppas att ni förstår lite av vad jag ville få fram
-
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Viktoria

DU är så himla söt, visst vi har alla fördomar men mina fördomar mot dig som jag hade i början var inte angående din tro hjärtat men men du är så himla söt :)<3

2009-11-18 @ 22:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0