Äventyr i Lund!

Idag var jag och Helena varit i Lund och gått vilse. Vi båda har bara varit där ett fåtal gånger och jag kände att vi skulle hitta på något nytt. Så vi tog öresundståget dit och börja vandra. Efter att ha gått i ett antal butiker och gått i några cirklar bestämmer vi oss för att gå på Lunds historiska museum. Såklart går man in gratis för student är man, så vi klev in och kolla in mynt, ponchos, krusefiks m.m. Det var både intressant och roligt.
Helena på tåget dit!
Jag kan inte vara normal.
Helena kollar in skeppet i taket!
Argaleken.
Helena är inte jätte bra på den leken.
Efter att vi fjantat oss i museet ett tag drog vi vidare till domkyrkan och tittade in den. Den är verkligen sjukt stor men ändå mysig. Sen fikade vi och gick en liten runda till. Vi bestämde oss för att bege oss hem och mitt under resan byttar vi mål till Nobeltorget och hälsar på Josefin i hennes lägenhet. Mysigt, vi kolla lite teve och tog det bara lugnt. På bussen hem fick vi sällskap på av Bäckström och det är ju alltid kul.
Det var verkligen en heldag med massa skratt och glädje. Det är roligt när man inte bara sitter hemma och slappar hela dagen direkt när man får ledigt utan gör något av dagen och hittar på något. Jag rekommenderar verkligen att göra något ni inte gjort innan, inspirerade!
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: emmahansson

Det verkar som om ni har haft en rolig dag! haha :D

2009-11-18 @ 13:56:51
Postat av: carolina

jag har sovit i domkyrkan (H)

2009-11-18 @ 15:36:46
Postat av: evelina

låter verkligen som en trevlig dag :D



och tyvärr ska jag inte vara med i något lucia tåg ävem om jag hade velat :(



sen ska jag färga håret till helgen...mamma är lite upptagen nu i veckan ^^ ;)



puss, love you <33

2009-11-18 @ 22:01:21
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: evelina

låter verkligen som en trevlig dag :D



och tyvärr ska jag inte vara med i något lucia tåg ävem om jag hade velat :(



sen ska jag färga håret till helgen...mamma är lite upptagen nu i veckan ^^ ;)



puss, love you <33

2009-11-18 @ 22:01:21
URL: http://epalmkvist.blogg.se/
Postat av: Viktoria

haha... låter som en underbar dag, men det är väl mer elr mindre vad man kan vänta sig av lund stad och nice sällskap :)..



Du är sån fjant, du är verkligen en liten hjärtefjant <33 haha :)..



2009-11-18 @ 22:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0