Bautabrännboll

Denna kväll tillbringade jag i Hammarspark.

Vi har du utmanat Limhamns ungdomsgrupp mot oss i vår egna sport bautabrännboll.

För er som inte vet var bautabrännboll är så går det till såhär. Man har en stock som man svingar för att skjuta i väg en fotboll. Sen ska man springa runt alla rockringar som i vanlig brännboll. Man bränner den som springer genom att kasta bollen på henne/honom. Det är en enormt rolig sport som jag tycker fler ska annama.

Så klar vann vi med 81 mot 65 tror jag.

Efter vi hade spelat klar grillade vi korv och mashmallow. Mashmallow är typ det godaste som finns att grilla. Det är oxå gott att grilla banan men marabo chokolad i. Mums vad jag blev sugen på det.

Har även idag gjort klar mitt engelsk arbete och tittat på filmen Can't buy me love. Supergullig och mysig film.

Sov jätte gott och dröm härliga drömmar!

Kramar Matilda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0