Bacha ae haseeno.

Igår var jag och Helena på utebio i enskifteshagen som ligger i Annelund. Filmen började kl 22.00 och höll på till 00.45, det var en bollywood film med alla ingredienser. Mycket musik och dans, såklart. Jag och Helena var inte så rutinerade som de andra som var där, det var ju vår första gång. Men jag har gjort en lite lista på bra att  ha saker om man ska gå på utbio. Och självklart ska vi gå fler gånger, det var hur kul som helst.

Här kommer min lista. (man behöver inte ha med sig alla grejor men dessa rekommenderar jag)
  •  Brassestol, för att komma ifrån en fuktiga marken.
  • Tjockare filt eller sovsäck, för man vill ju hålla sig varm och gossig under bion.
  • Myggspray, det är väl rätt självklart varför man ska ha med sig det.
  • Någon varm dryck, t.ex. varm choklad, för uppvärmning och mysfaktor.
  • Lakan, till att sitta på om man ska sitta på marken.
  • Snacks, ens egen favorit, man måste ju ha något att tugga på under bion.
  • Vantar, rekomenderar jag starkt för man frös om händerna.
  • Regnjacka, för att hålla reget borta.
Filmen var på hindi med engelsk text så vi fick även en två och en halv timmes engelsk lektion.

Jag och Helena



Mina popcorn som blev lätt sega av fuktigheten.


Nerfrusna Helena!

Jag rekommenderar starkt att gå på utebio, det är superkul. Säg bara till om ni vill gå med mig, jag hänger gärna med. Jag ska gå på två i början av Augusti så om ni vill är det bara att hänga på.

Var rädda om er.

Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Bra tips inför utomhusbion! Det var kul att träffa dig idag (måndag i Kivik). Kram från Faster Anna



PS: Kolla min sida om Aloe Vera-produkterna!

2009-07-13 @ 22:17:45
URL: http://www.myaloevera.se/460000614277/hem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0