Alldeles för mycket tid.

Vad ska jag göra nu när jag inte har skola, inga läxor och ingen innebandy? vad ska jag fylla dagarna med?
-
Jag har varit stressad i så många månader och verkligen inte haft någon tid över huvudtaget. Jag har använt nästan all min tid till skola och läxor, och resten till innebandy och en pytteliten bit till kompisar. Men nu när jag har alltid i världen att göra allt jag poschat undan, speciellt mina vänner, då har alla andra ingen tid. Nu är jag stressad för att jag inte gör någonting på dagarna att jag inte gjort något minnesvärt eller något jag behövde. För mig är tiden dyrbar och jag vill utnyttja var ända minut och jag tror det kan vara min svaghet i många tillfällen, att jag inte kan slappna av och bara vara. Jag vill att det ska hända något hela tiden. Jag vill inte slösa bort hela mitt lov på att slappa och vara ensam, jag vill utnyttja var ända minut med att vara med vänner och hitta på en massa roliga saker. Jag vill göra saker jag aldrig gjort förut. Jag vill bocka av något på min lista. Jag vill finna något nytt, lära mig något och känna något annat.
-
Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: pappa

Här kommer en lista du kan bocka av: Skotta snö, städa källaren, köpa julklappar, leta upp min cykel, skotta snö igen, träna, laga middag. När du är klar så ring så får du fler tips. Puss från Pappa

2009-12-21 @ 07:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0