Vad hände med sovmorgon och tidiga eftermiddagar?

Nu har jag gått min andra dag på Pauli och det gick väl bra. Jag gick då upp vid sex för att inte komma försent men ändå så kom jag precis när min lektion skulle börja. Det var då engelska, vi börja med någon sorts grej att vi skulle berätta om folk vi kände i klassen men jag kände ju inte så det blev lite svårt. Sen gjorde vi diagnos i engelska för att lärarna ska veta var vi ligger och så. Efter all engelska var det matte då vi också gjorde diagnos och fick vår bok och lite så. Matte diagnosen gick sjukt snabbt så då fick jag ju läng lunch. Helena följde med mig till matsalen så vi fick snackat lite. När hon gick in fick jag underhålla mig själv så det blev lite tecknande och sen pratade jag med några i min klass. När min långa rast var slut hade vi svenska, där fick vi också göra diagnos. Och jag måste bara säga att vår svenska lärare säger allt två gånger det är sjukt jobbigt och då menar riktigt jobbigt. Sen skulle vi ha rättskunskap men jag vet inte det blev typ inställd eller något. Efter det var det bara bussen hem som väntade, så efter 50min var jag då hemma igen i lilla bunkeflo.

Min klass är bra tror jag de intryck jag fått än är bara positiva, det ända lite negativa är att vi är typ 34 elever i min klass så vi får knappt plats i salorna men det fixar sig säkert lite senare. Jag hade gärnat velat ha lite lära känna dig lekar och så för annars känns det som jag aldrig kommer lära mig alla namn, vem dom är och så.

Imorgon ska jag ialla fall ta bussen tio min tidigare för jag vill inte komma så precis inte nu i början iallafall.

Nu börjar det verkligen på riktigt!

Love, Matilda

Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag har lektion på Pauli på måndag morgon, Morsa på mig! :D

2009-08-18 @ 22:05:47
URL: http://notwhatever.blogg.se/
Postat av: hanna

Ja nu är det upp och hoppa varje morgon. Ni kunde ju fått en sovmorgon ialla fall. =(

2009-08-19 @ 07:45:28
URL: http://mmmmmmatiilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0